Unit 1: Introduction


Unit description

 This introductory unit aims to develop learners’ phonemic awareness and decoding skills in English.
 Learners are introduced to basic sound symbol associations of the English alphabet, in order to help their spelling and pronunciation. They are also introduced to and practice everyday greetings and the numbers 1-20. 


Contents

 1. The English alphabet
     Spelling
2. Greetings
3. Numbers


1.    The English alphabet/spelling




SEE YOUR TUTOR EXPLANATION HERE




Watch these video clips about spelling


2.    Greetings/saludos
 En este enlace pueden encontrar bastante vocabulario sobre saludos y despedidas.
http://www.ompersonal.com.ar/omexpress/idioma/saludosyexpresiones.htm

Miren estos ejemplos acerca de cómo presentarse, saludar y despedirse.
 deben dar click en "start" y cuando vean los ejemplos dan click en "more examples" para ver otros ejemplos: http://www.english-online.org.uk/beginners2/beg2fun1.htm

En esta página pueden escuchar saludos y luego repetir la pronunciación.
Para pasar a otro ejemplo, click en la flecha azul: http://www.english-online.org.uk/beginners2/dialog4/beg2dialogue1.htm

Watch these videos about Greetings




Listen and sing these two songs to practice greetings


Hello! Hi!
Nice to meet you.
What's your name?
What do you do?
What do you do?

Hello! Hi!
Nice to meet you.
What's your name?
What do you do?
What do you do?
What do you do?

What's your name?
Where are you from?
What do you do?
What's your name?
Where are you from?
What do you do?

Hello! Hi!
Nice to meet you.
What's your name?
What do you do?
What do you do?
What do you do?

Hello! Hi!
Nice to meet you.
Hello! Hi!
Nice to meet you.
Hello! Hi! ... Bye!
¡Hola! ¡Qué tal!
Encantado/a de conocerte.
¿Cómo te llamas?
¿A qué te dedicas?
¿A qué te dedicas?

¡Hola! ¡Qué tal!
Encantado/a de conocerte.
¿Cómo te llamas?
¿A qué te dedicas?
¿A qué te dedicas?
¿A qué te dedicas?

¿Cómo te llamas?
¿De dónde eres?
¿A qué te dedicas?
¿Cómo te llamas?
¿De dónde eres?
¿A qué te dedicas?

¡Hola! ¡Qué tal!
Encantado/a de conocerte.
¿Cómo te llamas?
¿A qué te dedicas?
¿A qué te dedicas?
¿A qué te dedicas?

¡Hola! ¡Qué tal!
Encantado/a de conocerte.
¡Hola! ¡Qué tal!
Encantado/a de conocerte.
¡Hola! ¡Qué tal! ... ¡Adiós!


How are you? I'm very well.
How are you? I'm fine.
How are you? I'm very well.
How are you? I'm fine.

Good morning. How are you?
Good afternoon. How are you?
Good evening. How are you?
How are you? I'm fine.

Good morning. How are you?
Good afternoon. How are you?
Good evening. How are you?
How are you? I'm fine.

How are you? I'm very well.
How are you? I'm fine.
How are you? I'm very well.
How are you? I'm fine.

Good night. See you tomorrow.
Good night. Good night.
Good night. See you tomorrow.
Good night. Good night.
Good night. See you tomorrow.
Good night. Good night.
¿Cómo estás? Estoy muy bien.
¿Cómo estás? Estoy bien.
¿Cómo estás? Estoy muy bien.
¿Cómo estás? Estoy bien.

Buen día. ¿Cómo estás?
Buenas tardes. ¿Cómo estás?
Buenas noches. ¿Cómo estás?
¿Cómo estás? Estoy bien.

Buen día. ¿Cómo estás?
Buenas tardes. ¿Cómo estás?
Buenas noches. ¿Cómo estás?
¿Cómo estás? Estoy bien.

¿Cómo estás? Estoy muy bien.
¿Cómo estás? Estoy bien.
¿Cómo estás? Estoy muy bien.
¿Cómo estás? Estoy bien.

Buenas noches. Hasta mañana.
Buenas noches. Buenas noches.
Buenas noches. Hasta mañana.
Buenas noches. Buenas noches.
Buenas noches. Hasta mañana.
Buenas noches. Buenas noches.
3.    Numbers


 Los números cardinales se usan para contar cosas.
  Corresponden al nombre del número exacto que queremos expresar, se refieren a la cantidad:
Ejemplos:
  • There are three (3) apples on the table.
  • I worked twenty (20) hours this week.
  • She has one (1) car.
  • He gave me fifty (50) dollars for my work.
En esta página también puedes ver la escritura de los números del 1 al 1000 click aqui

Teacher's explanation
Descargar el archivo en PDF aqui: archivo utilizado para esta explicación

 Keep in mind:
El Guión (-) se usa despues de las decenas. Así:

Cincuenta y dos = “cincuenta dos” = fifty-two
Setenta y ocho = “setenta ocho” = seventy-eight


La expresión "and” se usa  después de las centenas, asi:

Ciento cuarenta y uno = “ciento y cuarenta uno” = one hundred and forty-three

Mil ciento noventa y tres = “mil ciento y noventa tres” = one thousand, one hundred and ninety-three

Y siempre se dice el “and” después de las centenas incluso si la centena vale cero.

Por ejemplo:

Mil noventa y tres = “mil y noventa tres” = one thousand and ninety-three

Quince mil cinco = “quince mil y cinco” = fifteen thousand and five


2000 = “dos mil” = two thousand

2001 = “dos mil y uno” = two thousand and one

2002 = “dos mil y dos” = two thousand and two

etc, hasta 2009 = “dos mil y nueve” = two thousand and nine


Check some common mistakes when using numbers
After watching this video, take a quiz about numbers here: http://www.engvid.com/writing-numbers-6-common-mistakes/#quiz



En esta página deben dar click en "start" y luego en la flecha azul para ver mas ejemplos y ejercicios
http://www.english-online.org.uk/beginners2/beg2vocab1.htm

Escuchen los numeros del 1 al 10 y realicen el ejercicio propuesto

Watch this video to pratice THE NUMBERS


No hay comentarios:

Publicar un comentario